Vren – de glömda rummen (+ CDbok) av Lotta Olivecrona

 

Jorden är isolerad från sina tidigare kolonier efter ett förödande krig. De enda rymdvarelserna som finns kvar på jorden är de livsfarliga vrenerna numera förslavade av människorna och tränade i att döda. Av en slump stöter huvudpersonen Anya på en skadad vren på väg hem. Trots att hon vet att vrener är livsfarliga hjälper hon den och får den att lova att inte skada henne. Mötet med vrenen kastar Anya in i en värld av tysta telepatiska samtal, men också av mordiska intriger och våld… Inläsningen av Amanda Ooms är totalt fucking lysande och texten fullkomligt ångar av spänning…

» Ge boken betyg!
» Låna boken på bibblan
» Läs mer om författaren

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag lyssnade på hörboken Vren. Med spännande delar och bra språk är Vren en bok man kan rekomendera. Boken passar nog bäst för fantasy-intresserade barn i åldrarna 12-17. Jag själv är 14 och hade inga problem med fraser och ord. Bra omslag, titel och baksidetext. En toppenbra bok :)

2007-02-15 @ 10:05:21
Postat av: Maria

Visst är det skönt att lyssna på en riktig bra inläst bok. :) Jag brukar alltid gå runt och grejja hemma samtidigt som jag lyssnar. Vad gör ni när ni lyssnar?

2007-02-16 @ 15:38:53
Postat av: Martin Metallbibliotekarie

Är det en bra bok kan jag inte göra nåt utan bara lyssna - som med "Vren" till exempel.

2007-02-26 @ 13:18:34
Postat av: Clara

jag läste boken och jag tyckte den var jättebra. Visserligen har jag redan läst den en gång innan men den var lika bra för det.

2007-02-27 @ 13:21:28
Postat av: Mia

Läser man en bok två gånger, då är den verkligen bra. Det är ju bara favoriterna man går tillbaks till. Som med filmer man gillar och kan se om och om och om igen...Den här boken måste jag läsa!

2007-03-15 @ 15:31:52
Postat av: Sofie

Denna boken var sååå bra! Den var lättläst och det var en massa konstiga ord men man förstod precis allt iallafall. Man kom in bra i den och det var ett bra slut! Någon som vet om det finns fler?

2007-04-13 @ 19:14:28
Postat av: Maria

Hej Sofie! Boken är faktiskt del 2 i en serie och kanske är det fler delar på väg! :) Vad var det som du gillade med slutet av boken?

2007-04-16 @ 08:52:15
Postat av: Martin Metallbibliotekarie

Hej Maria!

Nähä, "De glömda rummen" är inte del 2 - det är "Tornens hemlighet". :)

2007-04-24 @ 11:16:17
Postat av: Maria

ja där snurrade jag till det! Tur att du upptäckte felet Martin! :)

2007-04-24 @ 12:01:12
Postat av: Ylva

Bra bok, tvåan är kanske lite bättre.
Tycker inte att Lotta lyckas uttrycka hennes sorg ordenligt. Hon har tagit fördomar som vi har och lagt dem på djur som inte finns egentligen. Om man tänker efter är detta en bok som skulle kunna vara verkligheten. (bortsett från rymdskepp o andra planeter.)

2007-06-17 @ 14:10:36
Postat av: Klara

Denna boken är oerhört bra och spännande!! Allting finns med i den, sorg, glädje, spänning, rymden, otäcka varelser och andra saker som är helt skruvade. Detta är ju första delen och jag måste säga att den andra är lika bra, om inte bättre!! =)

2007-10-15 @ 11:03:52
Postat av: Sanna

En utav dom bästa böcker jag har läst, och jag har läst MÅNGA. En bra och lagomfantsy berättelse med trogen vänskap, lagom mycker Si-Fi och man hade aldrig direkt tråkigt när man läste den, tvärt om.
En massa intriger och smaskig spänning

2008-01-27 @ 22:17:23
Postat av: sum

Hej, jag har själv läst denna bok i skolan, verkar bra faktiskt, jag är ingen fantasy människa och har svårt att förstå dessa böcker. Jag ska skriva om huvudpersonens (vilket jag tror är anya) uppdrag men har ganska svårt med det eftersom jag inte riktigt förstod. Jag skulle vara jätte tacksam om du skulle kunna berätta för mig vad huvudpersonens uppdrag i boken är för något? Hoppas på svar så fort som möjligt. Mvh, sum.

2009-09-22 @ 20:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0