Fans av Fredrik Strage

 

Fans handlar om människor som i varierande grad är besatta av någon kändis. Mellan pärmarna ryms tragiska händelser, tragiska personer men också en djupt fascinerande inblick i hur långt vissa människor går i sin dyrkan av vissa artister. Talande nog är det hårdrockarna som är mest normala i denna bok – de nöjer sig med att stå och frysa på en parkeringsplats och att tatuera sitt favoritbands logga någonstans på kroppen…

» Ge boken betyg!
» Låna boken på bibblan
» Läs mer om författaren

Kommentarer
Postat av: Maria

Hallå! är det någon mer än jag som har läst denna! Jag gillar kapitlet om "Hamstergirls" som är helt uppslukade av att ha kontakt med gruppen Vestlife! Men det är också ganska otäckt med berättelser om idoler som har blivit förföljda av fans som tappat kontrollen och tror att de kan vara en del av deras liv.

Vart går gränsen mellan idoldyrkan och besatthet?

2007-03-01 @ 17:04:57
Postat av: Martin Metallbibliotekarie

Jag har läst den - och jag återkommer ständigt till kapitlet om hårdrockarna (inte alls uppenbart vad jag gillar eller hur?) Besatthet tycker jag är om man inte nöjer sig med att bara köpa skivorna och gå på konserterna, om man centrerar sitt liv runt en artist.

2007-03-12 @ 17:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0