Gangsta Rap av Benjamin Zephaniah

 

Mitt namn är X-Ray-X
Visa mej respekt
Jag bruka´ rappa på mitt rum
men
farsan fick ett spel
och skola sparka´ut mej
så nu rappar jag på scen. 

För Ray och grabbarna är musiken det enda som betyder något men så börjar det hända saker...
Från gatan till feta skivkontrakt på rekordtid, livespelningar i tv och fans som flockas men också avundsjuka och rivalitet. Ett vanligt gängbråk blir till skottlossning och mord.Ray och hans vänner får uppleva allt detta och frågan som blir allt svårare besvara är vem man egentligen kan lita på?

Hur vet man om prinsen är en riktig prins och om kärleken är på riktigt?

» Ge boken betyg!
» Låna boken på bibblan
» Läs mer om författaren

Kommentarer
Postat av: zhena othman

jag har inte läst boken än men jag vill kommentera vad jag tycker om de som gör allt bara för pengar . jag tycker inte alls att penge är allt , man måste först och främst tänka på sin säkerthet och man måste tänka genom allt i livet inte bara på penger.jag hoppas att allt i lviet ska bli bättre

2007-01-25 @ 12:05:41
Postat av: Maria

Visst önskar man att man slapp tänka på pengar! Men ibland blir pengar viktigt för att överleva... Det är lätt att bliavundsjuk på den som har mycket pengar, samtidigt kanske någon är avundsjuk på dig. Pengar startar ofta konflikter har ni tänkt på det?Hoppas du gillar boken Zhena!

2007-01-27 @ 11:28:44
Postat av: erik wester

Det är en jättebra bok för att den är spännande ända in till slutet. Boken riktar sig mycket till barn/tonåringar som gillar rapp men även om du inte gillar rapp så tror jag att du kommer tycka att den är bra.

2007-03-12 @ 12:38:43
Postat av: Maria

Hej Erik! jag tycker om boken för att den känns verklighetstrogen. Vad tror du? Skulle det kunna hända något liknande i verkligheten?

2007-03-12 @ 16:44:15
Postat av: RoRo

Hej...
Jag tycker att den är den bästa boken som jag har läst..handligen är jättebra och den är sååå spännande..och jag tror att den kanske är verklig!jag gillar hans sätt när han beskriver saker och berättar..verkligen inne i rollen!
LÄS DEN :)

2007-06-29 @ 20:14:05
Postat av: Mmm

Tja
Jag håller med dig syrran(Roro). Den boken kommer hjärtat, alltså man känner igen sig i alla fall om man lever in i handligen..förrsten jag rekommenderar boken till alla läsare. Det är verkligen en bok som man ska passa på att läsa, det spelar ingen roll om du inte gillar att läsa.

2007-12-29 @ 20:49:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0