Pojke flicka av Terence Blacker

 

”Plötsligt började alla tjejer I klassen bete sig som Robert De Niro. Det var sjukt. Efter två dagar på Bradbury Hill hade Sam blivit någon jäkla förebild och tjejerna – till och med de blyga, som Zia Khan – gick kaxigt omkring och greppade sig i skrevet och stirrade hotfullt på varje kille som vågade se åt deras håll.” 

När Sam klär sig som tjej första veckan i sin nya skola får det oanade följder. En riktigt rolig bok om att spela en roll och ändå vara den man är.

Vad  är pojkatigt och hur beter sig en flicka? Kan du se skillnader i ditt eget gäng?

» Ge boken betyg!
» Låna boken på bibblan
» Läs mer om författaren

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag tyckte att boken var väldigt intresant, den var bra skriven och hade en fin historia.
jag sulle mycket väl tro att det skulle kunna hända i verkliga livet.
Jag rekomenderar boken till alla er som vill läsa om en väldigt bra historia...

2007-03-08 @ 12:52:47
Postat av: Maria

Jag gillar den också! Ibland skulle det vara kul att få vara någon en vecka.... frågan är bara vem...?

Terence Blacker har skrivit in till bok som heter "Föräldrabytet" som man kan lånna på bibblan!

2007-03-08 @ 13:54:32
Postat av: Johanna

Pojke Flicka var en bra bok. Det var kul att läsa om en kille som skulle vara tjej... :P

2007-03-09 @ 08:24:24
Postat av: Ylva

Bra bok, skulle inte Sam passat bättre som tjej egentligen? Framförallt var den väldigt rolig, dock blev den snabbt allvarlig när pappan kom in i bilden.

2007-06-17 @ 13:59:09
Postat av: Amanda

haha jag älskade denna boken den var så rolig o ovanlig. Terence skriver väldigt humoristiskt :D

2007-08-25 @ 14:30:00
Postat av: Anna

Jag tycker att det var en väldgt rolig bok om ombytta roller och om hur människor reagerar när någon bryter mönstret.
Boken börjar med att Mattews amerikaska kusin, Sam, kommer och ska bo hos hans familj. Sam är en tuff kille som inte är som alla andra och men när han börjar umgås med Mattews gäng, Uthusarna, så ställer han bara till problem. Sam får därför ett uppdrag att vara tjej i en skolvecka och klarar han det får han vara med i gänget igen. Men "projekt Samantha" går inte som de tänkt sig...

2007-10-04 @ 09:50:24
Postat av: Sanna

Hmmm ... småskum, men jag gillar handlingen (gillar historier om crossdressing, vet inte vf), fattar dock inte hur han kan gilla sin pappa trots att han verkar vara ett svettit as ... typ.

2008-01-27 @ 22:40:49
Postat av: Albina90

Jag gillade också boken! Kännde igen mig på något sätt.. Man har ju alltid tänkt "what if" .. om man skulle varit en kille, hur skulle man varit?.. Jag tror jag skulle vara grym på att ragga och få tjejer att falla på plats!Jag kan min grej bara.. inget illa! :P:P Ne men klart han älskar sin pappa, även om han är " ett svettigt as" ! Blod är något man älskar oavsett! Man kan aldrig hata sina föräldrar så som att alla föräldrar älskar egentligen sina barn. naturligt bara! Men uppforstran och erfanreheterna formar en och får en att glömma grunden som är kärleken. Eller får dom att bli helt sjuka.. På rikigt.. Sjuka i själen då. Sen blir man ett svettigt as utan att ens vara medveten om det.. ?.. Kanske men ja har alltid hopp! Gud är kärlek! =)

2008-11-09 @ 03:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0