Rockar fett! av Domenica Luciani

 

Ozzy har aldrig träffat sin far – men så en dag dyker han upp! Det är bara det att han inte lever upp till Ozzys förväntningar…grymt rolig bok om hur två totalt olika personer försöker komma tillrätta med varandra – under en hårdrocksturné och med en tjej som tror att Ozzy är någon helt annan…

Hur mycket ska man ändra på sig själv för att bli omtyckt av omgivningen?

Vad händer sedan med Ozzy och hans föräldrar?

» Låna boken på bibblan
» Ge boken betyg!
» Läs mer om författaren

Kommentarer
Postat av: Johan

En rolig och bra bok. En lättläst bok för både killar och tjejer! Mycket bra

2007-03-05 @ 12:38:02
Postat av: Maria

Hej Johan! Håller med om att boken är rolig, men tycker inte du att det är lite mesigt av Ozzy att ändra åsikt han gillar ju klassisk musik, kan man inte vara sig själ och cool just föär att man är det?!

2007-03-05 @ 13:20:52
Postat av: Johan

Nej det tycker jag inte... eller kanske. Men han ville ju vara cool

2007-03-15 @ 13:15:06
Postat av: Elina

Det är ju verkligen två världar som krockar när Ozzy träffar sin farsa och självklart förändras man ju när man möter nya människor. Jag tycker att coolhet handlar mer om att vara den man själv trivs med att vara än att passa in i gänget.

2007-03-15 @ 16:21:44
Postat av: Filip Söderström

Jag tyckte den var rätt bra, den var lättläst och den var rolig. Det var på ett konstigt sätt han försökte vinna hennes hjärta, tyckte jag. Att låtsas vara sin pappa som är rockstjärna? Jag kan inte fatta hur hon skulle vilja bli tillsammans med honom efter det, det är liksom utpressning. Att vara en i gänget är kanske heller inte så viktigt, men det är klart, det skulle ju betyda jätte mycket respekt runt honom. Men det kanske är svårt att bli en i gänget när man har rosa kalsonger.

2007-03-16 @ 08:28:58
Postat av: Filip Söderström

Hej det är jag igen ;) jah glömde skriva min skol e-post. Men jah tycker fortfarande samma sak som innan:
Jag tyckte den var rätt bra, den var lättläst och den var rolig. Det var på ett konstigt sätt han försökte vinna hennes hjärta, tyckte jag. Att låtsas vara sin pappa som är rockstjärna? Jag kan inte fatta hur hon skulle vilja bli tillsammans med honom efter det, det är liksom utpressning. Att vara en i gänget är kanske heller inte så viktigt, men det är klart, det skulle ju betyda jätte mycket respekt runt honom. Men det kanske är svårt att bli en i gänget när man har rosa kalsonger.

2007-03-20 @ 12:48:41
Postat av: tomat ;)

Otroligt bra bok, lättläst och det flyterpå jag fastade i boken från första sidan lästa utt den ganska snabbt, och har int elsutat läsa den fas jag säker kan varande liten komentar men "en bok som inte är värd att läsa två gånger, är inte värd att läsa en gång"

2007-04-26 @ 16:49:51
Postat av: Lukas

bra bok,för att den är fängslande och spänande "Mycket bra"

2007-09-20 @ 13:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0