Årstamördaren av Magnus Nordin

 

En ung flicka hittas naken och mördad i en bergskeva. En kall vind sveper över Årsta då morden blir allt fler.  En seriemördare går fri...


"Det är mycket hemskt, men också mycket spännande [...] Av en slump finner mördaren sitt första offer: en av dem som varit på fest med rockbandsgänget. Hade inte en av tjejerna varit tänd på fel kille, så hade inte en ensam och besviken tjej lämnat festen. Gänget lamslås givetvis av händelsen. Sammanhållningen krackelerar när en i rockbandet blir oskyldigt anklagad av en av flickorna [...] en spänningsbok som Marklund och gänget borde lära av."


Ulla Lundqvist, Dagens Nyheter 2007-09-11




» Låna boken på bibblan
» Läs mer om författaren 

Kommentarer
Postat av: Martin Metallbibliotekarie

Magnus Nordin - vilken lirare :) För tillfället finns det ingen författare som skriver lika spännande i mina ögon. Det jag gillar bäst är hur bra Magnus är att introducera skräck och spänning i vardagliga miljöer - "Årstamödaren" är inget undantag från denna regel, även om jag om jag skulle pressas nog tycker att hans "Svart Drama" kanske kanske är snäppet bättre *skratt*, men det kan ju likagärna bero på att en pjäs av Shakespeare är med i den boken och inte en seriemördare som i "Årstamördaren".

2008-02-20 @ 11:58:00
Postat av: #13

Hej alla Nordin- fans!!



Jag tycker att "Årstamördaren" är jättebra! Det är den första boken som jag har läst av Magnus Nordin och jag kan absolut tänka mig att läsa fler. Det som gör att den skiljer sig från andra böcker är att den fångar läsaren på ett helt otroligt sätt. Man kan sitta och läsa i flera timmar och sedan bara tro att det bara har gått en kvart. Om det är någon som inte har läst den så borde ni definitivt göra det.

#13



P.S Skulle någon kunna ge mig tips på vilken av Magnus Nordins andra böcker som är bäst? D.S



2009-02-12 @ 12:41:36
Postat av: Martin Metallbibliotekarie

#13: Du rör dig mellan bloggarna, gött! Jag gillar verkligen "Svart Drama", men jag antar att du redan har listat ut det, eller?

2009-02-18 @ 12:20:35
URL: http://brutaltbrapocket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0