Ivoria av Annika Luther

 

Då polisen kommer till familjen Sidikis lägenheten flyr Alphonse via balkongen. Utan uppehållstillstånd tvingas han gömma han sig på en kyrkogård. Samtidigt är Una på väg hem efter ett gräl med sin mamma, hennes dåliga humör blir inte bättre när hon upptäcker att hon tappat sina nycklar.  Alphonses och Unas öden knyts samman när Alphonse räddar henne ur knipan. Det blir en vänskap som vänder riktningen i bådas liv.

Alphonse lånar en annan killes identitet som städare. Vems liv skulle du vilja låna för en dag?

» Ge boken betyg!
» Låna boken på bibblan
» Läs mer om författaren

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag gillar den här boken. Den får mig att undra vad som styr ens liv. Är det en slump att Alphonse och Una möts där vid kyrkogården? Man får också en aning om hur det kan kännas att inte ha något hem och inte vara välkommen någonstans. Jag undrar hur det gick för Alphonse sedan.... Vad tror ni?

2007-03-22 @ 17:16:41
Postat av: Ylva

Riktigt bra bok faktiskt. Började läsa den och tyckte den verkade småtråkig. Ville ändå fortsätta och det är jag glad över. Beskrivningen är inte jättebra och min bild av skolan ändrades hela tiden iom nya tillägg.

2007-06-17 @ 13:54:11
Postat av: jasså

jag har börjat läsa denhär boken, ja skall ha en bokrecension om boken i skolan och jag skall skriva om författaren Annika luther och boken.

2008-03-19 @ 08:30:50
Postat av: chippan

jag skall göra slutarbete om boken Ivoria. Kan nån av er ge några tips om vad jag skulle kunne skriva till recensionen? har varit mycket skyndsam dörfor har jag inte hunnit läsa den tillslut. I NEED SOM HELP

2011-04-10 @ 18:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0