Vem älskar Prue? av Jacqueline Wilson

 Omslagsbild

Prue lever i en minst sagt underlig familj, hennes pappa har antikvariat och undervisar sina två döttrar hemma, mamman är megatjock och hunsad. När pappan ligger på sjukhus får Prue börja skolan i högstadiet. Hon har aldrig umgåtts med andra tonåringar och har noll koll på sociala koder, kläder och sådant. I vissa ämnen kan Prue mer än lärarna men hon kan inte skilja en teve från en dator, hemma har de inte haft varken eller. Att inte passa in är bara förnamnet för hur hon känner sig, ingen fattar vem hon är. Till råga på allt blir Prue kär i sin bildlärare…

» Ge boken betyg!
» Låna boken på bibblan
» Läs mer om författaren


Kommentarer
Postat av: Agneta

Jag var jättekär i min fysiklärare... fast jag var inte så modig som Prue, skulle aldrig gått hem dit och varit barnvakt och träffat frun och allt. Den här boken bygger på en sann historia, om en lärare i England som hade ett riktigt förhållande med en elev och förstås fick sparken från sin skola.

2007-02-01 @ 15:58:05
Postat av: Maria

jag tycker att det är en jättespännande och uppmanande bok so verkligen får en att tänka efter. Den är väldigt bra och lite sorglig som alla jaquelines böcker.. LÄS!

2007-03-04 @ 12:07:34
Postat av: evelina

jag tyckte att boken var väldigt bra. Den var lite seg i början men sen kom man verkligen in i den.
Jag tycker att alla böcker av Jacqline Wilson är super bra !

2007-03-09 @ 08:54:07
Postat av: Marie-Sofie

Det som är roligt med boken är att man inte vet vad som skall hända i slutet av boken, men den var tråkig i början.

2007-03-12 @ 12:38:13
Postat av: maja

jag tycker boken, var bra jacqline wilson skriver bra och hon har alltid bra innehåll.

2007-03-12 @ 12:56:09
Postat av: maja

jag tycker boken, var bra jacqline wilson skriver bra och hon har alltid bra innehåll.

2007-03-12 @ 12:56:13
Postat av: Hilde

Jag tkr mkt mikt om den här boken !! Men det är ju för att jag älskar sådana böcker som den är och som handlar om kärlek som inte är tillåten... love it, men jag gillar inte slutet ngt vidare

2007-03-12 @ 14:43:32
Postat av: Maria

jag gillar också Wilsons böcker! De är alltid verklighetsnära och hon beskriver sina karaktärer i böckerna så bra! Har ni läst "tjejer" serien?! :)Kära tjejer, tjejer på stan, stressade tjejer. osv...

2007-03-12 @ 15:22:18
Postat av: Maria

Undrar om det kommer någon mer bok om Prue?! Man kan ju hoppas fast det står inget på Wilsons hemsida om det än...

2007-03-12 @ 15:24:11
Postat av: lundan

jag tycker att denna boken var ganska bra men den var rätt så seg i början, det tog ganska lång tid innan allting hände. Men man kunde leva sig in i Prues liv ..

2007-03-16 @ 10:23:10
Postat av: matilda nilsson

jag tyckte boken var väldigt bra. Hon skriver många bra böcker fast jag gillar inte denna riktigt lika mycket som de andra. men man kunde lixom inte sluta läsa boken men bara läste läste och läste ..

2007-03-16 @ 10:26:40
Postat av: Amanda

Jag tyckte denna boken var jättebra! Jacqueline beskriver verkligen hur dåligt Prue har det hemma, och jag skulle ALDRIG våga säga till en lärare som jag var kär i att jag var kär i honom!

2007-08-20 @ 16:38:20
Postat av: Maria

Jag håller med om att Prue är modig! Kanske är hon extra modig eftersom hon inte gått i vanlig skola där alla talar om vad som är okej att göra och inte.
Jag brukar bli extra feg om jag hela tiden tänker på vad andra ska tycka om mig... Finns det fler oskrivna regler för hur man skall vara i skolan?

2007-08-20 @ 17:22:30
Postat av: Mimmi

Boken var otroligt seg i början men efter cirka 8 kapitel blev den betydligt bättre. Tillslut kunde jag inte lägga boken ifrån mig. Det var mycket om kärlek i boken och jag ger den 4/5.

2007-09-25 @ 12:37:06
Postat av: Linnea

Jag tyckte boken var seg i början och jag kom inte in i den. Men efter några kapitel belv den riktigt bra och man kunde nästan inte sluta läsa. Så boken får betyg 4/5 av mig.

2007-09-30 @ 14:22:02
Postat av: Dressyrflickan

Den var sorglig när dom inte träffas mer. Blev ledsen när den tog slut. Men den var annorlunda och skiitbra! Lånade den idag.

2008-01-21 @ 19:47:42
Postat av: Sanna

Jag måste vara brutalt ärlig, det var den sämsta boken jag någonsin läst. Jag menar trots att bildläraren gillade henne tillbaka så måste hon ha vett att fatta att han har fru och barn, och han fattade som tur va att det var fel. Jag fick depprsionångest när jag läste denna, seriöst.

2008-01-27 @ 22:44:32
Postat av: Junibarn

Jag läste den för ett tag sedan, kommer inte helt ihåg den men minns att den var bra. :)

2008-12-22 @ 11:20:30
URL: http://interumsren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0