Den trettonde gästen av Martin Widmark

 

Tror du på kloning? Inte? Efter att ha läst den här boken kanske du ändrat dig. David och Larissa går i sjuan, dom är två smarta kids som hamnar i diverse mysterier som bygger på naturvetenskapliga antaganden. Verklighet med science fiction-twist!  


Författaren till LasseMajas detektivbyrå skriver här för äldre läsare, detta är andra delen i en ny serie. Läs även första boken, Antikvariat Blå Spegeln!

» Ge boken betyg!
» Läs mer om författaren
» Låna boken på bibblan

Kommentarer
Postat av: Mini

Jag tyckte att den var jättebra och lagom lång. Det var inte en enda stund som jag tröttnade på den, jag ville bara läsa i den hela tiden. Den är faktiskt lite som en ögonöppnare om vad vi gör mot 'vår' planet. Att vi förstör den och att klimaten har ändrats för mycket. Jag tycker att den passar i nästan alla åldrer. Den passar nog inte så bra för barn under 12.

2007-02-15 @ 10:10:19
Postat av: Josefin

Tråkig bok -.- Läs den inte!!

2007-02-16 @ 15:15:03
Postat av: Maria

Intressant att man kan tycka så olika om samma bok! :) Jag tycker att det är riktig snygga illustrationer i boken. Men har det någon betydelse för att man ska gilla en bok?

2007-02-16 @ 15:34:00
Postat av: Niclas

helt okej bok..^.-

2007-03-15 @ 13:13:37
Postat av: axel

en riktig drömbok! läs den mina vänner!

2007-03-15 @ 13:17:24
Postat av: Niclas

I början var den ganska dålig, men den blev helt okej på slutet.,

2007-03-15 @ 13:30:56
Postat av: Carl

Jag tycker att boken var bra mot slutet. Men jag tycker det var lite för mycket fantasi i boken.

2007-03-16 @ 10:40:00
Postat av: Natalie

hej jag har inte läst klart boken
men jag tycker den är bra och jag längtar tills dårarnas ö kommer ut i bokhandlen för då ska jag köpa den p.s. antikvariat blå speglen är också super bra

2007-03-28 @ 16:14:37
Postat av: olivia

HEJ!
jag har läst "den trettonde gästen". Den handlar om en flicka och en pojke som är iväg med sin klass och där finner dom något som dom aldrig skulle tro på om någon annan skulle
berätta det för dom. De kommer ner i en gruva där dom finner vad dom absolut inte kan täka sig! Dom måste vara smarta iakta och sedan komma upp till jorden för att berätta om vad som kommer hända.
Boken var inte bra enlgt mitt tycke och smak. den var uttråkande och trist.
tack och hej! =)=)

2007-09-28 @ 11:31:01
Postat av: Klara

Det var ett tag sen jag läste boken, men jag kommer ihåg att den var väldigt bra och ganska spännande. Det var en väldigt bra idé och jag längtar till nästa bok! =D

2007-10-15 @ 11:07:43
Postat av: Karin

jag tycker den var super bra läs den!!!!

2008-04-28 @ 17:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0