Spelar roll av Hans Olsson

 

Johan Alexander går i nian. Han spelar basket, är populär hos tjejerna. Men under ytan slits han nästan sönder av sina demoner. För det är killar som intresserar honom, inte tjejer. Hemma anar man ingenting, Alexander, som han kallas i hemmet, träffar tjejer och allt verkar vara "som det ska". Kompisarna märker heller ingenting, för dem är Johan, som han kallas av dem, killen som får alla tjejer. Den där killen alla tjejer vill ha och alla killar vill vara.


» Ge boken betyg!
» Låna boken på bibblan
» Läs mer om författaren

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Spelar Roll är en bra bok som får en att tänka till. Bra besrivet men inte riktigt min typ av bok. Passar till lite äldre ungdomar. Rekomenderas till läsbok.

2007-02-15 @ 10:18:49
Postat av: Maria

Hej Kajsa! Jag undrar om det är många som går runt och låtsas vara någon som de inte är? Kanske har alla någon hemlighet? eller vad tror ni...

2007-02-16 @ 15:42:49
Postat av: Clara

Jag tyckte att det var en jättebra bok som får en att tänka till och se saker ur en annan synvinkel. man fattar hur svårt det kan va att vara homosexuell och inte våga berätta det för nån. Den var lättläst men kanske för lite äldre ungdomar.

2007-03-08 @ 13:16:49
Postat av: Maria

Om ni gillar Hans Olsson så har han skrivit fler böcker tex: "Smitvarning" :)

2007-03-08 @ 13:28:12
Postat av: David hasselhoff

Boken var väldigt fascinerande. Den var en bok som är lätt att förstå och läsa. Boken var en som en verkligthets baserad bok. Boken gjorde så att jag blev en rikigt bokmal och den inspererade mig att läsa fler böckr av Hans olsson

2007-09-28 @ 11:20:35
Postat av: Isa

Jag tycker boken är riktigt bra,
Varje rast går jag till biblioteket för att läsa vidare i den. Jag bara sitter där och läser och glömmer helt bort tiden.

2008-06-03 @ 21:22:14
Postat av: Martin Metallbibliotekarie

Hej Isa! Det låter verkligen som du hittat en bok du gillar. Vad är det som är så bra med boken i dina ögon?

2008-06-04 @ 10:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0