Hans Majestäts Drake av Naomi Novik

image18

"-Ja sir? Herregud i himmelen."

"-Det är alltså ett drakägg?"


Europa 1800-tal. Napoleon har med hjälp av sina drakskvadroner och sina arméer tagit kontroll över Europa och står beredda att invadera England. I detta läge kommer Kapten Laurence, befälhavare på skeppet The Reliant över ett drakägg. Istället för att som han planerat åka hem till England och gifta sig finner han sig i det närmaste adopterad av en drake och tvingas sluta i flottan för att rekryteras in i Hans Majestäts Flygkår - en illa sedd grupp av de övriga vapenslagen. Äventyr som går utanpå det mesta finns i första boken om Temeraire och hans kapten Laurence.

» Låna boken på bibblan
» Läs mer om författaren


Kommentarer
Postat av: Sanna

Boken är riktigt bra !

2008-01-27 @ 22:29:32
Postat av: Ingrid ,

JAG ÄLsKAR DEN

2008-04-29 @ 10:13:51
Postat av: Martin Metallbibliotekarie

Hej Ingrid och Sanna :)

Vad är det som ni gillar speciellt med boken?

2008-04-29 @ 10:41:01
Postat av: ingrid

... Den är bara så bra.
Temeraire är så söt och han är bäst älskar alla drakarna. går inte att beskriva VARFÖR jag älskar böckerna LÄS så får ni se

2008-06-03 @ 18:20:48
Postat av: Martin Metallbibliotekarie

*skratt* Ingrid jag vet att det ibland kan vara svårt att beskriva vad det är som gör en bok så bra, men du kanske har ett exempel på en episod i boken som du gillar extra mycket?

2008-06-04 @ 10:31:49
Postat av: Viktoria Andersson

Jag älskar denna boken. När jag läste den kunde jag inte lägga den ifrån mig. För dem som tyckte om denna boken borde de läsa de två uppföljarna.

2009-03-09 @ 11:30:12
Postat av: Tanja

Viktoria..vad KUL att du kommenterar på bloggen :)



Jag är lite nyfiken... är Temeraire verkligen bäst av drakarna och är det hans karaktär som gör böckerna så bra??

2009-03-18 @ 08:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0