Syskonkärlek av Katarina Von Bredow



Ludvig och Amanda är halvsyskon och bor hemma hos sin mamma. Det hade väl funkat om de inte hade varit dödligt förälskade i varandra - en kärlek som är något av det mest förbjudna som både de själva och samhället känner till. Oundvikligen dras de till varandra och närmre katastrofen för varje sida i boken, en bok som upprörde, provocerade men också fick lysande recensioner när den kom ut 1991. Oundvikligen tvingas man ta ställning som läsare vad man egentligen tycker om Ludvigs och Amandas relation.

Vilken är din åsikt?

» Låna boken på bibblan
» Läs mer om författaren


Kommentarer
Postat av: Kajsa - bibliotekarie

Är det ingen som tycker nåt om denna boken? Jag trodde här skulle vara massor av kommentarer!!

Själv läste jag denna boken ganska nyligen och kunde inte släppa den från första stund!

2009-02-12 @ 10:48:19
Postat av: Klara :)

Jag började läsa den här boken i går, några timmar senare hade jag läst ut den. Jag kunde bara inte sluta läsa! Den är så spännande, så gripande och dessutom en riktig tankeställare! Detta är verkligen inte en bok som man, när man läst den, bara lägger på hyllan. Man börjar tänka. Detta är definitivt en av de bästa böcker jag läst på länge och jag rekommenderar ALLA att läsa den!

Postat av: Martin Metallbibliotekarie

Skakande läsning - jag gjorde exakt som Klara och läste hela natten - det gick bara inte att sluta. Av de böcker jag läst hör "Syskonkärlek" till de böckerna som jag återkommit till och faktiskt läst om flera gånger. Det märkliga är att det har inte så mycket med litterär kvalitet att göra (även om det finns rejält av det också såklart) utan mer den stämning som boken förmedlar - en märklig kombination av att man faktiskt vet att huvudpersonerna beter sig fel, men att man också verkligen tycker om dem också.

2009-02-12 @ 15:55:55
URL: http://brutaltbrapocket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0