Tystnadens hus av Magnus Nordin



Om man är rädd för sitt eget förflutna kan man skriva om sin historia till en skräckroman. Det gör Lina. Hon skriver om Stella som flytt från en religiös sekt och gömmer sig i ett rivningshus. Tryggheten finns ingenstans. Vem är den lilla flickan i röd klänning? Bor det fler i huset? Skall flickans mamma aldrig komma upp från källaren och vart är flickans pappa? Mardrömmar. Ett underligt krafsande i väggarna. En obeskrivlig känsla av något som skall hända och ett förflutet som kommer ikapp.


Läs och rys till sista sidan, och minns "att det som göms i mörkrets skuggor är det minst hemska..."

» Låna boken på bibblan
» Läs mer om författaren
» Läs ÄNNU mer om författaren


Kommentarer
Postat av: Mine

Hej, jag har nyss läst ut boken. men jag förstår inte riktigt slutet..? Är Lina & Stella samma person eller? jag förstår inte riktigt, skulle bara jätte tacksam om du kunde hjälpa mig..?

[email protected] maila gärna! :)

Hermine

2009-02-18 @ 16:47:02
URL: http://herminealvergard.blogg.se/
Postat av: Tjejen

Jag kan verkligen rekommendera Tystnadens Hus. Jag tycker att den boken var superbra!

Jag satt och grät vid vissa tillfällen, så bra var den!

2011-05-30 @ 16:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0