Hemligheter och pinsamheter ...

Eva  Sussos nya bok!       


"Edgar Flemming flyttade hit till Bjällby i slutet av sommaren. Jag minns när jag såg honom första gången. Det var när terminen just hade börjat och han stod vid skåpen med sorgsen blick. Är det mig du väntar på? tänkte jag. Då hände något otroligt. Jag tyckte att han såg på mig och sa: Ja, just dig sötnos. Jag behöver dig, du anar inte hur mycket..."

Så börjar Eva Sussos nya bok "Jag såg honom först" Den handlar om tre tjejer på högstadiet som håller ihop i vått och torrt. Ända tills  Edgar Flemming dyker upp! Hur kan vänskapen överleva när man blir kär i samma kille?  Det här är en spännande bok om tre tjejers vardag. Man vill genast veta hur det ska gå för Diana, Maja och Anisa och det sköna är att det kommer 2 delar till i denna serie!  Vi mailade Eva och ställde några frågor:

-Vem av tjejerna i boken är  du själv mest lik och vem skulle du helst vilja vara kompis med? Jag är en kombination av alla tre tjejerna, de speglar olika sidor av mig. Nu när jag är äldre är jag nog mer självsäker, som Anisa, men när jag var yngre var jag mer som Maja, dvs osäker och känslig. Alla tre tjejerna förstås, de är så olika och det är kul att ha kompisar med skilda intressen och temperament.


-Du har säkert många hemligheter och dom vill man ju inte berätta, men kan du berätta om något pinsamt som hänt dig? Jag tyckte det var pinsamt när jag började bli intresserad av killar och jag smusslade med det inför mina föräldrar.

-Vem tror du kommer att gilla boken?
Jag tror att tjejer mellan 11-14 kommer att känna igen sig och gilla boken.

Pssst! Ni har väl inte missat Evas böcker om Vivianne?


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag har läst dem böckerna flera gånger!

grymt bra ju. Man tröttnar aldrig på dem :)

2010-01-08 @ 05:54:53
URL: http://mlieb.blogg.se/
Postat av: Myzan the best*!!!

skolan suger!!! :D <3

2011-02-22 @ 14:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0